Anlık alışveriş yerini planlı alışverişe bıraktı






Planlı Alışveriş Trendi Yükselişte


İstanbul’da E-ticarette Planlı Alışveriş Sezonu Başladı!

Kasım ayının gelmesiyle birlikte e-ticaret sitelerinde hareketlilik artış gösterdi; tüketicilerin merakla beklediği alışveriş sezonu başladı. Kasım ayının alışveriş sezonu, işletmeler için de büyük fırsatlar sunarken, markalar planlı dijital pazarlama stratejileri ile stoklarını eritme, yeni müşterilere ulaşma ve sadık müşteri kitlesini genişletme imkânı buluyor.

“Kadınlar Moda ve Kozmetiğe, Erkekler Teknolojiye Yöneliyor”

Geçtiğimiz yıl Kasım ayı e-ticaret harcamalarında beklenenden düşük bir hacim yakalandığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Araştırmalara göre katılımcıların %90’ı bu yıl Kasım ayında geçtiğimiz yıla kıyasla daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor. E-ticaret siteleri daha agresif bir yaklaşımla indirimler, kampanyalar ve fırsatları duyurmaya başladı. Bu dönemde kadınlar moda, kozmetik ve bebek ürünlerine yönelirken erkekler teknolojik ürünleri tercih ediyorlar. Ev tekstili ve dekorasyon ürünleri ise tüm tüketici gruplarında popüler kategoriler arasında bulunuyor. Geçen yıl Kasım ayındaki sepet ortalaması 508 TL iken, bu yıl 800-900 TL arasında bir ortalama bekleniyor,” ifadelerini kullandı.

“Bu Kasım Alışverişte Planlama Ön Planda”

Kaplan, tüketicilerin artan seçenekler karşısında en iyi fiyat ve ürünü bulabilmek için daha fazla araştırma yaptıklarını belirtiyor. Tüketicilerin %67’sinin doğru karar verebilmek için daha fazla çaba gösterdiği bilgisini paylaşan Kaplan, alışveriş yapacak tüketicilere bazı öneriler sunuyor. Öneriler arasında fiyat karşılaştırma sitelerinden yararlanmak, güvenlik detaylarını kontrol etmek ve indirim fırsatlarını takip etmek gibi tüyolar yer alıyor. Bu dönemde %40’a varan indirimlerle birlikte firmalar, stok durumuna göre indirim oranlarını artırabiliyor. Dolayısıyla, en iyi indirim fırsatını yakalayabilmek için sabırlı olmak ve özellikle saatlik yapılan indirimleri takip etmek önem taşıyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir